Monday, July 16, 2007

!......................................! ve arasındakiler

benim kafama bisey takılıyo. bu aralar cok takılıyo.
buyuk dusunelim, genis bakalım:
simdi biz bu dunyaya gelmisiz, bi sekilde, yasıyoruz.
tamam.
nerden gelmisiz nereye gidiyoruz, bilmiyoruz, cogunlukla da ilgilenmiyoruz.
ona da tamam.
buyuyoruz, okuyoruz, ogreniyoruz, dusuyoruz, kalkıyoruz, aglıyoruz, guluyoruz, ama butun bunları yaparken aslında cogunlukla hep yapmak istediklerimizi yapıyoruz. ders bittikten sora istiklale icki icmeye cıkıyoruz, hafta sonu oldugunda eve girmiyoruz, dersten kacıyoruz, okulu kırıyoruz, genclik ne guzel sey diye bakıyolar bize, o sıralar derdimiz cok ya, pek anlam veremesek de buna, hayatımızı yasıyoruz.
sora okulu bitiriyoruz, ise baslıyoruz.
orda. burda. belki once orda, sora burda.
calısıyoruz.
calısıyoruz.
calısıyoruz.
calısıyoruz.
calısıyoruz.
.
.
.
.
.
ve hayatımız bi gun bitiyo. belki calısmayı bırakamadan. belki bıraktıktan sora.
ama bi gun bitiyo.

simdi ben burda sunu anlamıyorum: neden, nasıl, nicin bir gun geliyo, is denen sey, insanin butun! hayatı oluyo? bi gun geliyo, insan ondan baska hicbiseye vakit ayıramıyo, o ise sabahın korunde baslayıp aksamın karanlıgında bitiriyo. kendisine ne kalıyo? hic. kendisi icin ne yapıyo? hic. hayır ben aileyle yapılan pazar kahvaltılarını falan saymıyorum bundan. daha onemli. daha buyuk. yasadıgını daha cok hissettiren. varoldugunu sana daha cok kanıtlayan. beyninin hala farklı seylere de calısabildigini gosteren. kalbinin sadece kan pompalamadıgına isaret eden seyler istiyorum. ama cogunluk ne yapıyo? hic.
para kazanıyo. az yada cok.
ama ne kadar kazansa da bu ona zaten yetmio ki.
hep daha cok kazanmak istiyo, bazen oluyo, bazen olmuyo.

cok acık yureklilikle soluyorum. ben bu hayata sadece calısmak icin gelmedim.
hicbirimiz gelmedik.
calismaktan baska seyler de var hayatta. olmak zorunda.
benim tek amacım calısmak, cok para kazanmak olamaz nefes aldıkca.
benim tek amacım mutlu olmak olabilir ancak. kayıp giden bi seridin ustunde, bi sure de ben goruceksem bu dunyayı ve sora nereye gittigm hakkında fikrim bile yoksa, butun hayatım kendimi is guc diye paralamak olamaz. olmamalı. olmasın!
biliyorum para kazanmak zor, biliyorum bu dunyada, hele bu ulkede ayakta kalmak cok zor. belki sımarıgım, belki daha cok gencim. ama ben hayatımı sadece calısarak gecirmek istemiyorum. ben yılın sadece 2 haftasını "izinli" olarak gecirmeye inanmiyorum. bu fikri kaldıramiyorum. ben o yasa geldigimde hic kimseden izin almak istemiyorum. ben o zaman kendim icin de biseyler yapmak istiyorum. buyudugumde gercekten buyumus, sadece yaslanmamıs olmak istiyorum. daha cok bilmek gormek istiyorum ve bu bunun yolu burdan gecmiyo. her gun biraz daha farkediyorum.

bunlar icin de cok calısmak gerekiyo, hicbisey insanin avcuna tepeden dusmuyo, ama o zaman calısmak mecburiyet olmuyo, o zaman bunun adı otobusler dolusu aynı kıyafeti giymis insandan biri olarak amacsızca calısmak olmuyo, o zaman sonunda "seni" mutlu eden bi yola girilmis oluyo ve en cok bu yorsa da, kendini buyutmek icin calısmanın yorgunlugu herseye bedel oluyo.

bi kere daha dusunun. yaptıklarınızı. yapıcaklarınızı.
ve en onemlisi ama en acıklısı: yapmak isteyip de yapamadıklarınızı.
baska seyler ugruna ertelediklerinizi.
hayat ertelemeye gelmiyo.
gecip giden amaclar ugruna ertelenen her istegimiz, yasanamamıs bi gecmis olarak hep orda, kalbimizin bi yerinde sızlıyo. ve bizi arkamızda kalanlar kazandıgımız paralarla degil, bu sızıyla gomuyo.

benim icin en dogrusu her zaman su: benden onemlisi yok.
sizden onemlisi de yok.
bi kere daha dusunun.

8 comments:

Unknown said...

calismak bir secim ama bir bakima mecburi bir secim. hayatin bir duzeni var, belli kurallari var, oynamak istemek yada istememek sana bagli. is-yasam dengesi bundan ibaret iste. bizim yeni jenerasyonun bir icati aslinda.

cozumlerden biri ki bence en iyisi (cunku hala cok idealistik bir yaklasim): sevdigin isi yap, asik oldugun iste calis. o zaman dedigin sorunlarin cogu olmaz. ama bunu kac kisi yapabiliyor?

sahinbur said...

yeterli parası olup kendi işini yapan ?

egemuga said...

ama bu kadar basit diil iste. ben genel olarak "iş" kavramından bahsediorum. ister sevdigin is olsun, ister cok para kazandırıyo olsun. ben baska seylerin varligini ve yogunlugunu hayatlarımızda biraz daha yukseltebilsek keske diyorum. yeterli paran da varsa, her gun 9da ofise girip aksam 7de cıkıosan, ve baska biseye vakit bırakamıosan hayatında istersen dunyanın en guzel isini yapıp en zengini ol. olma ki...ben travma mı geciriorum acaba, cok mu ters dusunuyorum acaba...?

sahinbur said...

ben aslında ole demedim.. Bugun sabah kalkıp ise gitmesem diyebiliyosan, isin aslinda hobinse... Gercekten calistim diyebilir misin? Yada uf yoruldum ben diyip kacabilir misin?
Anliyorum isin hayatının tumunu kaplamasina karsisin, ama sanırım ole bir hayat icin basinda herkesin gectigi yol ayni

Unknown said...

burakla hemfikirim. o zaman o is olmaz senin icin. diger seylere ihtiyacin olmaz hayatinin kalitesini artirmak icin. o yaptigin sey zaten senin hayatinin kalitesidir. senin bahsettigin mecburiyetten...

gdb said...

sistem canım sistem..sistemdir seni böyle yapan, ve gene belki bu şekilde isyan ettirip rahatlamanı sağlayıp tekrar çalışmaya dönnderen..evet evet

Anonymous said...

senin bahsettigin sekilde calismak egecim hayatinda daha buyuk, daha "esasa taalluk eden" seyler ol(a)mayan insanlarin isidir. karistirmayalim lutfen! hayatinda, yureginde baska seylere ozlem duyan kisi zaten ne yapar eder o isi, o kosturmayi ittireder ve o tutkuyu bas role koyar. kendimden, cevremden, yani tecrübeden sabittir. hayat boyu isten ve vakitsizlikten yakinan insanlari göreceksin (maalesef!), duyacaksin (gina gelecek!) ve en kotusu onlar icin uzuleceksin ama isin dogrusu su ki onlar aslinda islerinden baska bir seyle kendilerini ifade edemiyor, isten baska bir yerde bir sey olamaycaklarindan korkuyor, o yuzden o cokcalisipahbirturlugercekistediginiyapamayankurbaninsanlar rolunden vazgecmiyor. cok acikli, örnegin ben burda "issiz" hayatima istediklerimi bir turlu sigdiramazken insanlarin ellerindeki hayatlari nasil goz gore gore bosa harcadiklarini izlemek... ama kanaatim, ornegin senin hicbir sart altinda onlardan olmayacagin, onceliklerini karistirmayacak kadar hayati onemsedigin yonunde.

egemuga said...

sanırım simdi daha cok cevabı var sorumun. hepinize tesekkur ederim.