Monday, March 12, 2007

sabahlari onu gormek icin erkenden cikardim kapinin onune, o onumden gececek diye. gecerdi de. gecerdi de bakmazdi, beni farketmezdi bile. belki de oyle gorunmek isterdi, farketse de hissettirmezdi.
onu umursamaz gorunmek icin elimden geleni yapardim, o beni benden iyi bilirdi, bilirdi ama yuzume vurmazdi, vursa da benim ruhum duymazdi.
ruhum hep mesguldu o siralar, icinde goruntusu gecen herseyi hafizama cizerdim, eve gelir kelimelere dokerdim, her gece 2 yas duserdi gozumden, isteyip de ulasamamak, ulasmanin hic bir yolunu bulamamak can acitirdi. bunlarin hepsi o hayatimdan ciktiktan sonra da acitti canimi, belki de ilk o ogretti bana, elini uzattiginda dokunacak kimse bulmamayi. her istedigime sahip olamayacagimi, en yakinindakinin cok uzakta kalabilecegini, uzakta birilerini sevmenin bazen daha kolay olabilecegini. ilk o ogretti. ogreten o diye, ogrendim ben de..
16 mart 2000'di tarih, benim ilk kez dilim yandi ictigim kaynar sulardan, ilk kez korkmadim.
26 mayis 2000'di tarih, ben bi sabah okula geldim, tahtaya kocaman harflerle, 'mucizelere inanin' yazdim.
hem cok guldurdum hem cok uzdum beni sevenleri, telaslandirdim, meraklandirdim, heyecanlandirdim.
herkesi mucizelere inandirdim, cunku onca zaman kocaman bi mucize balonunun icinde yasadim.
oyle alismistim ki onu sevmeye, bir gun artik ona hicbirsey hissetmedigimi farkettigimde telaslandim.
sonra, alistiklarindan uzaklasmanin verdigi o biraz rahat, biraz parlak, biraz da urkek hisle hayata yeniden basladim.

ama hep bildim; o bana ne pahasina olursa olsun sevmeyi, daha cok istemeyi, geriye bakmadan, yolumdaki taslara takilmadan, takilsamda dusmeden, dussemde dustugum yerde kalmadan yurumeyi, hicbisi elde edemesem de o yoldan keyif almayi ogretti. aldigim keyif kadar aci da duyabilecegimi, ama bunun yolumdan donmek icin en kotu, en yanlis, en bana yakismayan bahane oldugunu ogretti. bunlari o ogretti ya, ogrendim ben de..


butun bunlari yasatarak ogrettiyse de, aramizda tek kelime gecmediyse de,
hala cikmadim sozunden.
simdi napiyo hic bilmesem de,
benim o gun bugun herkesi yurek dolusu sevmem, hep onun yuzunden.

No comments: