Thursday, February 22, 2007

eksisozluk'teki yazılarımdan biri, tembellik ettiğimden diil, bu sabah bu insan hiç yoktan aklıma düştüğünden buraya da koyuyorum bu yazıyı.."hayata dair ic burkan detaylar" başlıgından, en hayata dair iç burukluklarından..


bir kac gun sonra yurtdisindan turkiyeye doneceksindir, bir kac haftaligina..yolda yururken o temiz yuzlu adamla karsilasirsin, yillardir turkiyeye gitmemis, hep biraz daha para kazanabilmek icin donemeyip orada kalmis genc adamla..istanbula donuyorum, birsey ister misin dersin, gozleri parlar o anda.."aslinda isterim ama.." der, kalir.. israr edersin soylemesi icin, "yegenime birsey yollamak istiyorum, cok isabet oldu senin dondugun, sana versem ona goturur musun, adresini yazar veririm, hem cok da buyuk bir paket degil, ama yerin yoksa hic onemli degil.." der, tabi ki yarin gelir dukkana alirim dersin, icten ice bavulda cok yer kaplamayacagini umarak..
ertesi gun dukkana gittiginde, cok da buyuk olmayan, saman kagidiyla siki siki sarilmis paketi verir sana, binlerce kez tesekkur ederek.istanbuldaki kargo parasini vermek ister zorla, anlamazsin bile, almazsin, iyi yolculuklar dilekleriyle cikarsin...
hem iyilik yaptiginin farkinda, hem gercekten tanimadigin birinin sana verdigi, icinde ne oldugu belli olmayan bir paketle yurursun, beynini bin turlu fikir kemirir, ya bu adam gercekten sandigimiz kadar temiz biri degilse, ya bu pakette bambaska seyler varsa, ya basima bisi gelirse, ya cok yanlis birsey yapiyorsam, ya, ya, ya...eve gider, arkadaslarina anlatirsin hikayeyi, salaklasma derler, ac bak icine, ya eroin kokain varsa icinde, ne bok yersin, hayatin soner, ne gerek var bu kadar saf olmaya, ac yeniden sarariz paketi, ac, ac, ac...
utana utana, ama yapmak zorundaymis gibi yirtarsin saman kagidini, acarsin itinayla kapanmis pakedi...uc cift goz merakla bakarken pakede, herkes baska sey dusunur, baska sey kurar kafasinda..saniyeler uzayip da paket acilinca, bir cd cantasi cikar paketten, yine jelatinle sarilmis...tamam iste cd var icinde dersin, arkadaslarin inat ederler, ac sunu diye,yirtilir jelatin...cantanin fermuarini acarsin, actiginla, baktiginla kalirsin...sayfalari cevirirsin, her sayfasinda cdler gorursun, cocuk filmleri, cizgi filmler, cindrellalar, nemolar, pamuk prensesler...cevirir cevirirsin, son sayfaya kadar,agzin acik, kendinden utana utana...arkadaslarindan biri cikarir filmlerden birini, 'tamamen emin olmak icin', laptopa takar, cizgi film baslar..o filme bos bos bakarken, sen son sayfaya kadar gelirsin, en arkada katlanmis bir kagit gorursun, okumamak gibi bir sansin yoktur, acar okumaya baslarsin...:

"canim yegenim...bu filmler senin icin..ama sakin derslerini ihmal etme, okulun, derslerin herseyden daha onemli..derslerini calis, sinifini gec, soz bu yaz gelicem yaniniza...sakin kizma bana uzaktayim diye, ben burda her gun sizi dusunuyorum, sizi ozluyorum, ama ileride hep sizlerle birlikte olmam icin biraz daha burada kalmam gerekiyor...lutfen beni anla...gozlerinden operim, herkese cok cok selamlar..."

okudukca gozlerin dolar, karsinda saskin bakan 3 cift gozle, kalakalirsin oturdugun yerde...laptopta kulkedisi henuz sominesinin basinda otururken sen kendinden utanir, cok utanirsin...ne o gunu, ne o temiz yuzlu insani, ne de hic gormedigini o kucuk yegenini bir daha hic unutamazsin...

3 comments:

dr. mandalina said...

inanir misin..
simdi az evvel okudum bu yaziyi da, sonra geldim de buraya bakinca ilk bu yaziyi gorunce bir daha okumadim yeteri kadar icimi burktu :)

sahane. cok guzel yaziyorsun bence,
sevgiler

alper

egemuga said...

cok tesekkur ederim:) ama annamadim sen once sozluktemi okudun ayni yaziyi ?? benim oldugunu bilmeden mi hemde?/ oleyse cidden super tesaduf olmuss! :)

Anonymous said...

Seni hic tanimiyorum. Cok yanlislikla buldum burayi. Ama yazdiklarini cok begendim. Bloglardan da nefret ederim halbuki.